Войти
ДЛЯ ЗАЦІКАВЛЕНИХ ОСІБ ТА ДОНОРІВ

ПРОЕКТ
«ГРОМАДСЬКА ІНФОРМАЦІЙНА ІНТЕРНЕТ ПЛАТФОРМА «SOCIO»
(КАРТА ДОСТУПНОСТІ УКРАЇНИ)»

ОПИС ПРОЕКТУ

1. ОБГРУНТУВАННЯ.

При розгляді проекту хочемо звернути Вашу увагу на те, що проект актуальний для, більш ніж мільйона людей в Україні з обмеженими фізичними можливостями. Актуальність даного проекту обумовлена декількома напрямками:

1. Для людей з інвалідністю.

  • «Електронна карта доступності» - є механізмом доступу до інформації про архітектурну доступність об'єктів соціальної та громадської інфраструктури для категорії людей з інвалідністю. Відсутність такої інформації позбавляє можливості реалізації своїх прав і свобод десятки тисяч людей з обмеженими фізичними можливостями в Україні. На даний момент централізованого надання такої інформації в Україні, як і в країнах ближнього зарубіжжя не існує. Наш ресурс, на даному етапі, є єдиним джерелом такої інформації і вже популярний серед людей з інвалідністю, громадських організацій та органів влади.
  • на даному етапі в кількох областях України починає реалізовуватися комплексний моніторинг архітектурної доступності. У зв'язку з цим даний проект стане єдиною платформою в інтернеті для відображення інформації про доступність як в окремих регіонах, так і в Україні загалом.
  • у 2015 р., Україна, зобов'язана надати плановий звіт, Комітету з прав інвалідів при ООН, про стан реалізації Конвенції прав інвалідів, безпосередньо і її 9 статті «Доступність». Даний ресурс буде реальним відображенням фактичного стану безбар'єрного середовища в Україні і послужить механізмом для складання альтернативного звіту.

2. Для громадських організацій, їх лідерів та активістів громадського життя громад.

  • Механізм нашого проекту має можливість публікації офіційних звернень, інформаційних запитів, скарг та ін. від громадських організацій і простих громадян, а так само публікувати офіційні відповіді або фіксувати їх відсутність (публікація сканокопій офіційних листів і відповідей). Даний механізм закладений в проект для популяризації ЗУ «Про звернення громадян», ЗУ «Про інформацію», для обізнаності суспільства шляхом обміну досвідом і взаємодії. Так само даний механізм почне вказувати на дотримання ЗУ «Про звернення громадян», ЗУ «Про інформацію» самих органів влади шляхом легкого доступу до інформації про всі структурах та органах влади, хто не дав офіційних відповідей і тим самим порушив чинне законодавство.
  • Проблема відсутності ефективного використання інтернет можливостей у громадських організацій у віддалених і сільських місцевостях з причини відсутності можливості створення власних сайтів і порталів та їх розкрутки з метою публікації та популяризації своєї діяльності. Даний проект дасть можливість отримати повний спектр необхідних механізмів всередині проекту. Іншими словами при реєстрації будь-якої громадської організації в проекті «Socio», кожна організація отримає можливість публікувати свої програми, висвітлювати діяльність, випускати газету, тим самим налагоджуючи процес взаємодії та обміну досвідом в єдиному інформаційному полі. Створення унікальних профілів організацій з розширеним функціоналом, дасть можливість об'єднувати і залучати на свою сторінку людей з інших популярних інтернет мереж, як і сформувати свою присутність в них.

3. Для особистісті.

Актуальність проекту для окремо взятої особистості обумовлена тим, що весь проект несе соціальну складову і відображає в собі життя суспільства з його проблемами і досягненнями. Будь-яка людина, що реєструється в проекті зможе в простій формі побачити будь-яку сферу суспільного життя та її проблематику, при цьому не тільки побачити а й взяти активну участь в її вирішенні. Розширення зв'язків, обмін досвідом, знайомства та взаємодія в суспільному житті є основним двигуном суспільних процесів.

Крім цього, проект носить велику інформаційну складову у вигляді баз даних в соціальній сфері (нормативно-правова база, установи та всілякі центри соціальної допомоги, реабілітації, захисту, база громадських організацій по їх специфіці, а не за назвою, та багато іншого).

Ну і не можна не звернути увагу на те, що проект дає можливість кожному користувачеві спробувати навички в громадській журналістиці, шляхом надання можливості випускати статті, нариси не на своїй сторінці, як це заведено в соціальних мережах, а в загальному розділі «Преса». Так само і публікуватися в «Газеті» які видаються різними організаціями щодо необхідної тематики. Крім цього, об'єднавшись, з трьома і більше учасниками проекту, користувач зможе почати публікацію і випуск власної газети на будь-яку хвилюючу його тему в суспільному житті.

Принципи громадянської журналістики, в інтернет просторі, набувають все більш потужний вплив на формування суспільної свідомості і наш проект дає можливість взяти участь в цих процесах кожному. Враховуючи специфічний ухил даного проекту, для десятків тисяч людей прикутих до інвалідних візків, дана можливість буде дуже актуальною і затребуваною.

4. Для держави та суспільства.

Даний проект за своєю суттю є моделлю соціальної інтеграції суспільства до людей з інвалідністю, як і людей з інвалідністю в суспільство і процеси суспільного розвитку. Проект повністю адаптований для користування людей з інвалідністю. Процес інтеграції свідомості людей є найбільш важливими. Даний проект об'єднає десятки тисяч людей, з різними соціальними статусами, тим самим створивши поле для взаємодії і розуміння, засноване на рішенні загальних проблем і завдань. Особливо хочу відмітити, що структура проекту розрахована на відображення тих чи інших процесів в державі, безпосередньо у визначенні ефективності державної політики в напрямку дотримання прав людей, а саме:

  • відображення статистики архітектурної доступності для людей з інвалідністю, що сприяє контролю державної політики у сфері створення безбар'єрного середовища;
  • динаміки створення доступності за будь-який період часу, як і загалом по Україні, так і в окремо взятих регіонах, містах, районах;
  • контроль за виконанням ЗУ «Про звернення громадян», ЗУ «Про інформацію», шляхом швидкого визначення структур влади, хто не дотримується даних законодавчих норм;
  • статистика порушень органів влади ЗУ «Про звернення громадян», ЗУ «Про інформацію», як в цілому по Україні, так і в окремо взятих регіонах, районах, містах.

З досвіду Одеської області можна сміливо заявити, що даний ресурс буде цікавий і представникам самої влади на всіх рівнях.

2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ.

Створення єдиної інформаційної платформи для об'єднання громадських організацій, активістів, просто людей, а зокрема людей з інвалідністю для вільного самовираження, об'єднання і взаємодії, заснованої на принципах: свободи слова, вільного доступу до публічної інформації та свободи незалежної громадянської журналістики.

Завдання 1. Створення єдиної соціалізованої громадської інтернет платформи, для об'єднання громадських організацій їх взаємодії, публічного висвітлення діяльності і вільного самовираження.

Рішення завдання:
  • створення окремих профілів організацій з повним набором інструментів для відображення своєї діяльності (розділи: програма, звіти, плани, проекти та ін.)
  • можливість входження організації в коаліції і асоціації (далі розширимо можливі форм об'єднань) з окремим пошуком по коаліціям і асоціаціям.

Рішення даної задачі дозволить тисячам організацій, які не мають можливості створити власний сайт, отримати повноцінний профіль, не маючи спеціальних навичок, з простим механізмом управління та з можливостями самовираження та взаємодії з іншими організаціями, що працюють в аналогічній сфері. Звертаємо увагу, що дана можливість необхідна для громадських організацій розташованих у районних та сільських округах.

Приклад:

на проведеному нашою організацією семінарі в Одеській області з 56 представників громадських організацій районного значення, 43 не мають власних сайтів і сторінок в соціальних мережах.

Завдання 2. Створення єдиної платформ для об'єднання організацій і ЗМІ, що працюють в сфері соціальної журналістики, шляхом вбудованого механізму видання «Газет», «Журналів». Розвиток громадянської журналістики, навчання азам і навичкам.

Рішення завдання:
  • кожна організація з власного профілю має можливість створити «Газету» і стати її «Редактором», при цьому механізм дозволяє «Редактору» публікувати не тільки власні статті та нариси, а й роботи будь-якого користувача на свій розсуд (добірка вподобаних статей в одній тематиці з загальної бази, виставлених користувачами).
  • «Газета»- окремо вбудований механізм з можливістю визначення «Редактором», структурних розділів і їх розташування, назви і відповідно наповнення. Важливо, те, що пошук «Газет», відбувається не тільки за назвою, організації видавця, а й з проблематики або специфіки її спрямованості в окремому розділі «ПРЕСА». Передбачається незалежна унікальна адреса, для можливості її просування в інших соціальних мережах.
  • З метою навчання, кожна «Газета», буде супроводжуватися рядом інформаційних навчальних підказок, які повністю відповідають правилам і нормам видання традиційних ЗМІ.

Загальне рішення даної задачі дасть можливість будь-якої громадської організації або користувачеві почати самостійний шлях у громадянській журналістиці та отримати перші навики і перших читачів.

Завдання 3. Створення механізму який дозволяє визначити рівень доступу до публічної інформації, а саме виконання органами влади ЗУ «Про звернення громадян» та ЗУ «Про інформацію», за рахунок можливостей будь-якої організації або людини опубліковувати офіційну переписку з структурами влади та чіткою фіксацією порушень (відсутність відповідей).

Рішення завдання:
  • можливість надання звернень, інформаційних запитів, скарг та інших офіційних листів різних структур органів влади у вигляді публікації сканокопій документів, в окремо створеному розділі. При цьому при публікації будь-якого документа, автоматично з'являється поле для внесення офіційної відповіді (сканокопіі документа) з таймером відліку часу який пройшов до отримання відповіді. В поле для завантаження відповіді автоматично висвічується термін передбачуваного відповіді відповідно до виду завантаженого документа в установленому ЗУ «Про звернення громадян» або ЗУ «Про інформацію» строком відповіді.

Рішення даної задачі дасть можливість в тій чи іншій мірі контролювати і бачити дотримання законності, у сфері доступу до публічної інформації, структурами влади, як в цілому по Україні, так і в окремо взятих регіонах, районах, містах. Крім цього, не менш важливим, є те, що публікація офіційних звернень, створить потужну юридичну базу і дасть можливість організаціям на прикладі опублікованих документів підняти свій рівень правової обізнаності та активності.

Приклад:

в тестовій версії даного розділу вже опубліковано понад півтисячі офіційних звернень та інформаційних запитів в Одеській області. Офіційно отримано всього більше 30% відповідей, що говорить про грубе порушення законодавства органами влади особливо в сільських і районних адміністраціях

Завдання 4. Створення механізму громадського контролю державної політики в сфері створення безбар'єрного середовища для проживання людей з інвалідністю.

Pішення завдання.
  • «Електронна карта доступності України», в першу чергу служить механізмом отримання інформації про архітектурну доступность об'єктів соціальної та громадської інфраструктури міст і сіл України для людей з обмеженими фізичними можливостями. Доступність об'єкта визначається за алгоритмом який повністю відповідає вимогам ДБН в Україні і визначається за допомогою методики яку розробила Національна Асамблея інвалідів України, партнерами якої є наша організація. Всі об'єкти, внесені в карту, мають соціальний та суспільний статус і доступ в них для людей з інвалідністю, необхідний для забезпечення всіх життєво необхідних функцій.
  • З урахуванням специфіки нашої діяльності ми розширили функціональні можливості використання «Електронної карти». З урахуванням проблематики в даній сфері і відсутності діючих механізмів контролю, даний портал стане реальним відображенням створення безбар'єрного середовища в Україні, а так само дасть можливість контролювати рівень участі (не участі) влади у створенні безбар'єрного середовища для людей з інвалідністю.
  • Функціонал карти має в своєму розпорядженні наступні інструменти:
    1. Відображення статистики рівня доступності об'єктів (кількісна і відсоткова), не тільки по Україні в цілому, але і в регіонах, областях, районах, містах і селах, як і в сферах життєвого забезпечення, таких як, архітектурна доступність для людей з інвалідністю в освіті, охороні здоров'я, культурі та відпочинку, туризму та подорожей і багато чого іншого.
    2. Відображення динаміки розвитку безбар'єрного середовища, як по Україні, так и за її межами, під видом кількісного та процентного створення та переобладнання об'єктів для вільного доступу в них людей з обмеження фізичними можливостями, які пройшли за будь-який період часу.
    3. Карта доступності покликана сконцентрувати в собі всю інформацію про доступність об'єктів у всіх куточках України, яка є в великому обсязі у громадських організацій різного рівня, що займаються доступністю. Крім цього, в карті будуть розміщені контактні дані та адреси всіх Комітетів доступності Україні, які покликані безпосередньо створювати безбар'єрне середовище у своїх громадах, а також будуть розміщені всі громадські організації України, що займаються даною проблематикою. Так само в окремому розділі карти буде розміщена навчальна інформація про методики, досліди, практикуми, моніторинги по створенню безбар'єрного середовища, як і законодавча база і відповідні нормативні документ в даній сфері.

Загальне. Проблема створення доступного безбар'єрного середовища набагато більша і ми описали лише частину можливостей використання картки. Але даний ресурс необхідний напередодні майбутньої роботи. Цього року в Україну планується проведення комплексних моніторингів (аж до територій сільських громад) в кількох областях України і даний ресурс стане невід'ємним майданчиком для публікації результатів моніторингів. Крім цього, даний ресурс стане допоміжним інструментом при формуванні звітів до Комітету з прав інвалідів ООН, і стане діючим механізмом контролю державної політики у сфері створення безбар'єрного середовища в Україні.

Приклад:

запуск карти із внесенням результатів моніторингу в Одеській області (21% доступності області), призвів до активації роботи Комітетів доступності районів, Одеського обласного управління соціального захисту та їх районних підрозділів, громадських організацій районів, в даній сфері. Дана активація сприяла створення та затвердження Одеською обласною радою Програми «Безбар'єрна Одещина», а створення програм в 26 районах Одеської області повністю спирається на результати моніторингу які відображені в карті (відбувається на даному етапі).

Задача 5. Створення потужного допоміжного інформаційного інструмента для людей з інвалідністю у вигляді доступу до інформації про архітектурну доступність об'єктів соціальної та громадської інфраструктури України, за рахунок «Електронної карти доступності України», а так само більше 20-ти інформаційних каталогів які об'єднують життєво важливі сфери життя для даної категорії людей.

Рішення завдання.
  • «Електронна карта доступності України» дасть доступ до інформації про архітектурну доступність об'єктів соціальної та громадської інфраструктури, а саме про доступність прилеглої території, доступність стоянки для автотранспорту та доступність входу на кожному об'єкті, по мимо цього на спеціалізованих об'єктах внесена додаткова інформація про наявність доступного туалету , залу відпочинку, доступних перонів, доступність телефонів відповідно до специфіки об'єкта. Карта охоплює собою спектр доступності не тільки об'єктів, а й визначає доступність територій, а саме: курортних зон, пляжів, місць відпочинку, парків і навіть цілих туристичних маршрут. Так само на карті запроваджено механізм який визначає доступність транспортної інфраструктури, починаючи від доступності маршрутних транспортних засобів у містах України і закінчуючи доступністю міжнародних перевезень в Авто, ЖД, Авіа та Морському транспортах.
  • проект включає в себе впровадження соціальних інформаційних каталогів для концентрації корисної, а часто необхідної інформації для людей з інвалідністю, а саме: бази даних всіх державних структур соціального захисту населення, реабілітаційних спеціалізованих оздоровчих закладів, баз даних засобів реабілітації та їх виробників, правовий каталог законодавчих актів, каталог пільг, каталог правозахисних організацій і відомих правозахисників та інші.
  • Проект повністю адаптований для користування людей з інвалідністю і має допоміжний функціонал, у вигляді додаткового інтерфейсу, який з'явиться при реєстрації користувача який вказав, що він є людиною з інвалідністю.

3. РЕЗУЛЬТАТИ ПРОЕКТУ

Короткострокові результати.
  • створення «Електронної карти доступності», для користування людьми з інвалідністю з інструментами статистики і аналітики для громадських організацій та органів влади які працюють в даній сфері
  • створення інтернет платформи для громадських організацій з інструментами навчання та видання інтернет медіа
  • створення механізму який визначає виконання представниками органів влади ЗУ «Про звернення» та ЗУ «Про інформацію»
  • об’єднання громадських організацій України в одному єдиному інтернет просторі, навчання та практика азам громадянської журналістики. Створення власного інформаційного поля в рамах проекту «Socio».
Довгострокові результати.
  • В першу чергу у міру наповнення «Електронної карти доступності України", даний ресурс стане невід'ємною частиною десятків тисяч людей з обмеженими фізичними можливостями, причому не тільки проживаючих в Україні, а й тих які приїжджають в гості чи просто туристів.
  • ресурс дасть можливість громадським організаціям та органам влади і всім зацікавленим особам, контролювати статистику створення безбар'єрного середовища, як і відслідковувати динаміку зростання в її створенні
  • ресурс дозволить постійно моніторити рівень відкритості органів влади і контролювати рівень доступу громадян та організацій до публічної інформації як на всій території України, так і в окремо взятих її регіонах, районах, містах.
  • даний проект стане невід'ємною частиною інформаційного простору для багатьох громадських організацій, активістів громадського життя, публіцистів і журналістів. За допомогою створеної платформи «Socio», громадським організаціям їх лідерам, а також людям з інвалідністю, прикутих до інвалідних візків, які проживають у віддалених районах та сільських громадах, зробити перші кроки у своєму публічному становленні, шляхом використання інструментів для самовираження, закладених в проекті .
  • проект у майбутньому стане потужною інформаційною платформою для різнобічного спілкування людей, як і покликаний стати, потужною платформою для розвитку цивільної нетрадиційної журналістики, заснованої на свободі слова і волевиявлення в інтернеті.

4. ПЕРСПЕКТИВНІСТЬ ПРОЕКТУ

  1. У різних регіонах України зараз починаються громадські комплексні моніторинги архітектурної доступності для людей з інвалідністю. Наша організація налагоджує контакти для обов'язкового внесення результатів моніторингу в «Електронну карту доступності України», тим самим розширюючи її наповнення, як і збільшуючи її територіально.
  2. Використання результатів активації громадських організацій та їх лідерів з віддалених районів Одеської області, розширення їх потенційних можливостей шляхом навчання і практики використання інтернет можливостей в перспективі розширить участь сільських громад у житті регіону, як і дасть позитивну практику для інших регіонів.
  3. На даному етапі в Україні почала формування «Коаліція громадських організацій з реалізації 9 ст Конвенції прав інвалідів ООН». Електронна карта доступності, покликана стати дзеркальним відображенням роботи даної коаліції та офіційною трибуною для публікацій результатів діяльності «Всеукраїнської моніторингової групи", створеної в рамках роботи коаліції.
  4. Перспектива використання статистики ресурсу для складання альтернативних звітів (архітектурна доступність об'єктів), для надання органам влади на різних рівнях в різних регіонах Україні, як і можливе її використання для формування та надання планового (позапланового) альтернативного звіту до Комітету з прав інвалідів при ООН.
  5. У перспективі передбачається розвиток ресурсу в бік залучення до нього представників органів влади, шляхом ідентифікації офіційних профілів соціальних служб, для надання інформаційної допомоги користувачам, у сфері соціального захисту. На даному етапі ведуться переговори з Одеським обласним управлінням соціального захисту про участь в розробці і створенні проекту (пілотний запуск).

5. ЯК ПРОЕКТ ЗМІЦНИТЬ ДЕМОКРАТИЧНІ ЦІННОСТІ

  1. Даний проект заснований на демократичних цінностях. Публічна інформація про архітектурну доступність об'єктів державної та громадської інфраструктури відкриє для громадян України глибину існуючої проблеми і покаже недостатній рівень її рішення з сторони органів влади, що в свою чергу дасть поштовх у пошуку шляхів вирішення створення безбар'єрного середовища в Україні.
  2. Механізм публічного документообігу, а саме висвітлення офіційного листування громадських організацій та їх лідерів, активістів і просто людей, впроваджений в проекті, сприяє одному з головних принципів зміцнення демократії-свободи слова. Ще одним демократичним інструментом є прозорість органів влади та дотримання представниками влади законності у сфері доступу до публічної інформації, а саме дотримання ЗУ «Про звернення громадян» та ЗУ «Про інформацію».
  3. Статистичні механізми закладені в проекті, а саме «Статистика доступності», «Динаміка зростання доступності», «Статистика відповідей на офіційні звернення», «Статистика порушень (відсутність відповідей)», як в цілому по Україні, так і в окремих регіонах, являються потужними інструментами демократії і будуть затребувані не тільки громадськими організаціями та журналістами, а й самими представниками органів влади, що спричинить за собою зміни.
error_reporting=32759 memory_limit=64M upload_max_filesize=64M max_file_uploads=20 date.timezone=Europe/Kiev